„Kurz jsem absolvoval. Jako referenci napíšu, že mne nenechali usnout. Kdo mne zná, ví, že je to velký výkon“, napsal jeden z účastníků našeho kurzu „Motivace k výkonu a spolupráci“. A o něm to dnes bude. Ale dovolíte vrátit se o pár let zpátky. Sleduji řeči mentálního eskamotéra o pozitivním myšlení a už po tolikáté si říkám: „proboha, kdybych tu seděl na akci pro zdravotní sestry, studenty managementu nebo pracovníky firmy Coca Cola nevypadala by přednáška úplně stejně? Už to vím. Vypadala. Ale tohle mělo být o sportu. Kdy ten chlápek začne mluvit o problémech hřiště, šatny, přípravy na zápas? Na hřiště se prostě nedostaneme. On to tam totiž nezná. A jak to všechno má pomoct trenérovi, který řeší kauzy jako nízká motivace v tréninku – jak najít lídra v týmu – nevyříkání si problémů do očí v dívčím týmu – nepochopitelná proměna chování hráčů od tréninku k zápasu – nevyřešený konflikt škola vs. trénink – nízké zanícení hráčů pro daný sport – ukočírování silných hráčských individualit – trenér vs. rodič – a hlavně na ústřední otázku: JAK LÉPE HRÁT? A tak již drahná léta smutně sleduji kolbiště, kde na jedné straně stojí motivační lži šikovných mentálních obchodníků a proti nim nevzdělání trenéři, kteří si nechají věšet bulíky na nos. A řešení? Pomoct trenérům najít správné nástroje a mentální eskamotéry tím nenápadně svlékat donaha. Ale jak na to? Jakékoli téma, které by mohlo mít nálepku psychický nebo psychologický, je třeba začít na hřišti, v reálném životě trenéra. A tak vznikl koncept psychologie výkonu. Vysvětloval jsem ho na školeních trenérům, ale stále moc složitě a komplikovaně. A potom jsem našel dr. Plamínka, který se psychologií výkonu již 30 let úspěšně živí, ovšem na jiném kolbišti, než je sport. Pochopil jsem, že jeho model je tím hledaným zjednodušením pro trenéry. Přesvědčil jsem ho, že sport je zajímavé téma a rozhodli jsme se do toho jít. Kurzy MOTIVACE a ZVLÁDÁNÍ KONFLIKTNÍCH SITUACÍ A LIDÍ. Je to rovněž komerční aktivita, ale kdyby komerční nebyla – nebyla by vůbec… snad si rozumíme … je za námi první běh a ten mi naznačil, že jsme snad na správné cestě. To, co garantuji, je profesní poctivost a užitečnost pro trenéry dětí i dospělých. Nabízíme trenérům inspiraci, jak si odpovědět na základní otázky, které před ně staví hřiště, trénink či zápas. Toť vše, vejděte …
„Kurz jsem absolvoval. Jako referenci napíšu, že mne nenechali usnout. Kdo mne zná, ví, že je to velký výkon“, napsal jeden z účastníků našeho kurzu „Motivace k výkonu a spolupráci“. A o něm to dnes bude. Ale dovolíte vrátit se o pár let zpátky. Sleduji řeči mentálního eskamotéra o pozitivním myšlení a už po tolikáté si říkám: „proboha, kdybych tu seděl na akci pro zdravotní sestry, studenty managementu nebo pracovníky firmy Coca Cola nevypadala by přednáška úplně stejně? Už to vím. Vypadala. Ale tohle mělo být o sportu. Kdy ten chlápek začne mluvit o problémech hřiště, šatny, přípravy na zápas? Na hřiště se prostě nedostaneme. On to tam totiž nezná. A jak to všechno má pomoct trenérovi, který řeší kauzy jako nízká motivace v tréninku – jak najít lídra v týmu – nevyříkání si problémů do očí v dívčím týmu – nepochopitelná proměna chování hráčů od tréninku k zápasu – nevyřešený konflikt škola vs. trénink – nízké zanícení hráčů pro daný sport – ukočírování silných hráčských individualit – trenér vs. rodič – a hlavně na ústřední otázku: JAK LÉPE HRÁT? A tak již drahná léta smutně sleduji kolbiště, kde na jedné straně stojí motivační lži šikovných mentálních obchodníků a proti nim nevzdělání trenéři, kteří si nechají věšet bulíky na nos. A řešení? Pomoct trenérům najít správné nástroje a mentální eskamotéry tím nenápadně svlékat donaha. Ale jak na to? Jakékoli téma, které by mohlo mít nálepku psychický nebo psychologický, je třeba začít na hřišti, v reálném životě trenéra. A tak vznikl koncept psychologie výkonu. Vysvětloval jsem ho na školeních trenérům, ale stále moc složitě a komplikovaně. A potom jsem našel dr. Plamínka, který se psychologií výkonu již 30 let úspěšně živí, ovšem na jiném kolbišti, než je sport. Pochopil jsem, že jeho model je tím hledaným zjednodušením pro trenéry. Přesvědčil jsem ho, že sport je zajímavé téma a rozhodli jsme se do toho jít. Kurzy MOTIVACE a ZVLÁDÁNÍ KONFLIKTNÍCH SITUACÍ A LIDÍ. Je to rovněž komerční aktivita, ale kdyby komerční nebyla – nebyla by vůbec… snad si rozumíme … je za námi první běh a ten mi naznačil, že jsme snad na správné cestě. To, co garantuji, je profesní poctivost a užitečnost pro trenéry dětí i dospělých. Nabízíme trenérům inspiraci, jak si odpovědět na základní otázky, které před ně staví hřiště, trénink či zápas. Toť vše, vejděte …
PS: na této fb straně „o patro níže“ najdete další autentické reakce účastníků prvního kurzu … zítra vyhlašujeme druhý …